A Model for Cities to use to move towards more local procurement of goods and services

Le leadership politique | Les entreprises locales | Shop Local

The City of Albuquerque spends around $400 million a year on purchasing goods and services. About 65 percent of that already goes to local businesses in Albuquerque, including Diverse Office Supply, a partnership of two woman-owned Albuquerque businesses — one a manufacturer of office supplies, where 60 percent of its employees are adults with special needs, and the other a distributor. Albuquerque’s city code already had local and small business preferences in city purchasing for contracts that require a public bidding process. It defines “local” as having a headquarters and principal office in Albuquerque or the surrounding Bernalillo County, and “small” as having fewer than 50 employees. The process targets smaller purchases for local small business vendors that has the additional knock-on effect of tilting the playing field ever-so-slightly in favor of businesses owned by women and people of color.

 

Albuquerque’s procurement process to benefit local business

Le leadership politique | Les entreprises locales | Shop Local

The City of Albuquerque spends around $400 million a year on purchasing goods and services — excluding any CARES Act spending. About 65 percent of that already goes to local businesses in Albuquerque, including Diverse Office Supply, a partnership of two woman-owned Albuquerque businesses — one a manufacturer of office supplies, where 60 percent of its employees are adults with special needs, and the other a distributor. The partnership took on a $5 million-a-year contract with the city in 2019 that was previously held by a Florida-based supplier.

Montréal crée un bassin de designers et d’architectes montréalais pour concevoir et mettre en œuvre des projets temporaires de développement urbain pour les rues commerciales.

Activation de rue | Le leadership politique | Les entreprises locales | Les parcs et l’espace public | Rue Main | Réouverture | distanciation physique

La sélection d’un groupe de soumissionnaires qualifiés et compétents permettra ainsi à la ville d’être plus agile dans l’attribution de contrats de service professionnels d’un commun accord. De cette façon, les arrondissements et les services municipaux ainsi que les Sociétés de développement commerciale pourront faire appel à des équipes préqualifiées pour concevoir et mettre en œuvre des mesures qui traitent de leurs problèmes, tels que les itinéraires modifiés et la mobilité des utilisateurs, l’embarquement sécuritaire et le débarquement des usagers du transport en commun, les files d’attente pour les entreprises, les zones de vente et de consommation en plein air, les espaces de ramassage et de livraison fonctionnels et techniques et de livraison. , aires de repos et mobilier urbain (p. ex., toilettes, bancs, réceptacles d’ordures sans contact). Étant donné la nature expérimentale des projets de développement temporaire en cours et à venir, il est important de faire bon usage d’une gamme ou de solutions de haute performance qui peuvent être déployées dans toute la ville.

La Ville de Montréal lance un appel à propositions pour des organismes sans but lucratif afin d’offrir un soutien technique aux entreprises

Le leadership politique | Les entreprises locales

Les propositions peuvent aborder les questions relatives à l’offre, au soutien administratif, à la gestion des personnes, aux systèmes de vente ou à d’autres domaines. Les solutions mises en œuvre aideront les petites entreprises à relever les défis du COVID-19.

Pin It on Pinterest